سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :3
کل بازدید :32329
تعداد کل یاداشته ها : 10
103/1/9
8:19 ع

ویژگی‌های ذهن
به قلم: مهران موللی (مربی متافیزیک در شیراز)


ذهن انسان اصولاً 2 بخش است: 1)ضمیر خودآگاه یا شعور ظاهر 2)ضمیر ناخودآگاه یا شعور باطن.
ضمر خودآگاه کلیه اعمال، رفتار و افکار آگاهانه و ارادی انسان را در کنترل و حدود 10 درصد از شخصیت انسان را هدایت می‌کند. در حالیکه ضمیر ناخودآگاه، اعمال، رفتار و افکار غیر ارادی انسان را کنترل و 90 درصد از شخصیت انسان را هدایت می‌نماید. اعمال غیر ارادی مثل: عادات مختلف (مثبت و منفی)، گردش خون، پلک زدن و غیره. افکار غیر ارادی مثل: تصورات مختلف، خاطرات شیرین و تلخ که بصورت ناخودآگاه به ذهن انسان می‌آیند.
1) ضمیر خودآگاه اصولاً استقرایی و ضمیر ناخودآگاه قیاسی فکر می‌کند. تفکر استقرایی یعنی اینکه برای اثبات چیزی احتیاج به دلیل کافی داشته باشد و اگر دلیل وجود نداشته باشد، آن مورد، پذیرفته نمی‌شود. مثلاً اگر در تابستان گفته شود چه هوای سردی است؛ تفکر استقرایی می‌گوید، چون در تابستان هوا گرم است، پس هوا سرد نیست.
اما در تفکر قیاسی برای اثبات چیزی احتیاج به دلیل نیست. مثلاً اگر گفته شود در زمستان هوا گرم است، تفکر قیاسی آن را می‌پذیرد. بدین علت، چون در هیپنوتیزم، ضمیر ناخودآگاه فعال شده و بصورت قیاسی فکر می‌کند، اگر به سوژه سیب‌زمینی داده شود و به او تلقین گردد که سیب سرخ است، او آن را گاز زده و مزه سیب سرخ در ذهنش تداعی می‌شود. اما در حالت بیداری چون ضمیر خودآگاه فعال است، سوژه با دیدن و لمس سیب زمینی، می‌گوید، این که سیب سرخ نیست.
2)شعور ظاهر و شعور باطن مثل الاکلنگ هستند، یعنی هر وقت یکی پائین باشد، دیگری بالاست و بالعکس. بعبارتی هر وقت شعور ظاهر فعال باشد، شعور باطن غیر فعال است. در حالت بیداری، شعور ظاهر بیدار است، اما شعور باطن غیر فعال. اما در هیپنوتیزم، فعالیت شعور ظاهر متوقف و شعور باطن بیدار و فعال می‌گردد.

3)ضمیر خودآگاه کمی تلقین‌پذیر است، در حالیکه ضمیر ناخودآگاه شدیداً تلقین پذیر بوده و می‌توان از طریق تلقین و تصور که در واقع زبان‌های برنامه نویسی شعور باطن است، روی آن برنامه‌نویسی دلخواه کرد که این کار در هیپنوتیزم می‌تواند انجام گردد.
پس، مکانیزم هیپنوتیزم این است که فعالیت ضمیر خودآگاه را متوقف کرده و ضمیر ناخودآگاه را فعال می‌سازد و در زمان خلسه، هیپنوتیزور تلقینات سلامتی و بهسازی نظیر: پاکسازی خاطرات تلخ ، از بین بردن بیماری فکری (افسردگی، اضطراب و...)، خونسردی، شجاعت ،رسیدن به خواسته ها و غیره را به سوژه القاء می‌کند. این تلقینات پس از حالت هیپنوتیزم همچنان روی سوژه تأثیر مفید و مؤثر دارد.


اگر مایل به دریافت کتاب وسی دی های متافیزیک به قلم نگارنده بوده یا سوالی دارید و یا قصد فراگیری ر شته های متافیزیک:هیپنوتیزم ،مدی تیشن ، تله پاتی و...زیر نظرنگارنده داشته باشید،می توانید با شماره: 09173151460 تماس بگیرید.


93/11/13::: 11:47 ص
نظر()